Kako nacrtati nos
Nos je najvidljivija izbočina na ljudskom licu. Svi znaju da postoji, svjesni su toga i silno ga žele nacrtati. Toliko ga žele nacrtati da često umjestu da počnu s crtanjem mase glave počnu s crtanjem nosa- od čega ih često moram nasilno odvikavati.
Glavni problem crtanja nosa je da mora izgledati kao da se izdiže iz lica. To znači da mora biti trodimenzionalan i mora gledati u jednakom smjeru kao i glava. S obzirom da je glava veća i važnija forma od nosa najbolja strategija za uspješno nacrtan nos je da se počne s crtanjem glave te da se nos na nju konstruira poštujući zakone perspektive. U protivnom se dešava da glava gleda u jednu stranu,a nos u drugu kao što to često radi Picasso. Ali Picasso zna što radi i svjesno krši perspektivne zakone.
Dakle, jedni način da nacrtate lijep trodimenzionalan nos je da prvo počnete razmišljati o glavi. Morate odlučiti gdje će glava biti u odnosu na promatrača, što će odmah riješiti problem pozicioniranja nosa, jer je nos vezan za glavu.
Ime fantastične Picassove slike je “Woman Dressing Her Hair”. Naslikana je 1940 godine, dimenziije su 130x97cm.
Počnimo s konstrukcijom glave o kojoj sam već pisala u prošlim objavama, pa je neću ovdje detaljno objašnjavati.
Ovo gore je početna konstrukcija glave na koju ću sada “namontirati” nos. Počinjem s “glabellom”. Ova glava je smještena ispod promatrača i donje dvije točke “glabelle” bit će smještene na “depth lines” ukoso prema gore.
Te dvije donje točke “glabelle” su gornja granica hrpta nosa. Prije nego što ucrtam hrbat nosa moram mu konstruirati bazu. Baza se sastoji od 3 ili 4, točke što čini trokut ili trapezoid. Prve dvije točke određuju širinu nosa:
Sljedeće dvije točke određuju bazu nosa i nalaze sa na pravcu koji je lažno paralelan s ” depth lines”.
Nakon toga spajam točke baze nosa:
Preostaje mi da spojim bazu nosa sa hrptom i “glabellom”:
Ovaj vam se pojednostavljeni prikaz nosa neće činiti spektakularnim, ali nos gleda u pravom smjeru i točne je konstrukcije. Nakon što je konstrukcija gotova preostaje vam da u nju “upakirate” nos modela kojega crtate i to uz pomoć poznavanja anatomije.
U gornjem slučaju crtala sam glavu gledanu odozgora. Pogledajmo što se dešava s nosom kad je glava smještena iznad promatrača.
Gornje dvije točke “glabelle” se nalaze na pravcu koji čini gornji brid trapezoida “glaebelle”. Donje dvije točke “glabelle” ponovo leže na “depth lines”, ali su ovom slučaju ( za razliku od prethodnog) nakošene prema dole.
Konstrukcija baze nosa jednaka je kao i u prošloj poziciji. Prve dvije točke određuju širinu nosa:
Pravac na kojem leže preostale dvije točke baze je lažno paralelan sa ” depth line” (gore)
Preostaje mi još da spojimo točke trapezoida baze nosa te da bazu spojimo s “glabellom”.
Nadam se da sam u ovoj objavi uspješno dokazala da ovakav skroman postupak konstrukcije jedini osigurava da nos i glava gledaju u istom smjeru. Nos koji smo dobili takvom konstrukcijom je lako prezreti, ali je pravilan i u njega se lako mogu nadodati detalji “živog” nosa modela uz pomoć poznavanja anatomije nosa kojom ću se ozbiljno pozabaviti u idućoj objavi.
Najnoviji komentari